Jak může CRM zvýšit zisk firmy?

Získat nové zákazníky může být náročné, ale udržet ty stávající taktéž. Problematikou se zabývá řízení vztahů se zákazníky (CRM) – vhodně zvolená strategie vám pomůže zefektivnit komunikaci s klienty, ale také zlepšit jejich zkušenost s vašimi produkty či službami. To vašemu podnikání v konečném důsledku pomůže k vyšší ziskovosti.

Zlepšení retence zákazníků

Mezi hlavní faktory, které ovlivňují ziskovost podnikání, patří schopnost udržet zákazníky. CRM slouží jako centralizovaná databáze informací i software pro řízení projektů. Kromě toho disponuje nástroji pro efektivní komunikaci a okamžitou reakci na jejich potřeby. Pokud má zákazník problém s produktem či službou, CRM umožní členům zákaznické podpory rychle reagovat a situaci vyřešit.

Když zákazníci cítí, že jsou na prvním místě, a že se o ně pečuje, pravděpodobně se k vám vrátí – a zvýší tak vaše zisky. Dlouhodobá loajalita zákazníků vede ke stabilním a rostoucím příjmům.

Identifikace a oprava slabých míst

Každý podnik má prostor pro zlepšení. CRM systémy umí identifikovat slabá místa v prodejním trychtýři, na webových stránkách nebo v marketingových kampaních. Sledováním interakcí zákazníků lze zjistit, kde dochází k poklesu zájmu a ztrátě potenciálních zákazníků.

Díky záznamu interakcí rychle najdete a následně opravíte problémy. Tím posílíte uživatelský zážitek a zasloužíte se o vyšší ziskovost. CRM navíc umožňuje týmům evidovat poznámky a segmentovat uživatele podle jejich potřeb. K prodejnímu týmu i pracovníkům podpory se tak dostávají cenné informace nezbytné pro další zlepšování.

Péče o potenciální zákazníky

Počítejte s tím, že ze všech návštěvníků vašeho webu se ihned nestanou zákazníci. Mnoho potenciálních klientů potřebuje čas a péči, aby se rozhodli pro váš produkt nebo službu. Zde nachází uplatnění CRM s funkcemi pro automatizaci e-mailového marketingu – vysoce efektivní je například plánování e-mailů pro jednotlivé fáze prodejního trychtýře.

V horní části trychtýře můžete zasílat informativní e-maily, které představí váš produkt. V prostřední části zákazníky informujete o výhodách vaší nabídky oproti konkurenci. A na konci nabídnete slevy nebo speciální akce, které zákazníky přesvědčí k nákupu. Správně nastavená strategie e-mailového marketingu vám pomůže maximalizovat šanci na konverzi, což výrazně přispívá k ziskovosti.

Related posts

Kde se snoubí kvalitní káva a příběh každého zrnka

Tradiční i moderní dekorace pro krásné Vánoce.

Jaká místa navštívit ve Španělsku